niedziela, 24 maja 2015

Języki obce? O tak! Poproszę!

Znam francuski i hiszpański. I co z tego? Ano niewiele. Okazuje się bowiem, że ani w życiu codziennym, ani zawodowym takowe umiejętności nie są jakoś szczególnie potrzebne. Nie to nie, trudno. Zawsze mogę przecież cieszyć się nimi w domowym zaciszu. Tak też robię. Zwłaszcza gdy dopada mnie złośliwe przeziębienie, a Matka Natura myli wiosnę z jesienią. Na szczęście jest łóżko, ciepłe skarpety, a co najważniejsze wujek google i jego rodziciel internet, którzy oferują sporo możliwości posługiwania się językami obcymi.



Co, gdzie, jak i z kim?

Wszystko zależy od tego co, gdzie, jak i z kim preferujesz. Ja czerpię ogromną przyjemność z poznawania ludzi z odległych zakątków. Rozmawiać po francusku z Francuzem? Ok, fajnie, ale o ile fajniej jest dowiedzieć się czegoś o francuskojęzycznym mieszkańcu Maroka! Do moich ulubionych stron oferujących takowe właśnie możliwości należy interpals.net. To portal przejrzysty, darmowy i łatwy w obsłudze, a każdy z użytkowników chętnie służy językową poradą i pomocą w nauce. Minusem portalu jest brak możliwości przeprowadzania rozmów głosowych, jednak od czego jest FB czy Skype?


Ale ja wcale nie chcę rozmawiać!

Ok, więc oglądaj i słuchaj. Ja pasjami oddaję się przyjemności, jaką jest oglądanie seriali, filmów i reportaży w językach obcych. Dla fanów języka hiszpańskiego polecam www.rtve.es, natomiast entuzjastów francuskiego odsyłam do www.tv5monde.com. Obie strony oferują pokaźną ilość programów. Na czele listy moich ulubieńców znajduje się serial Tajemnice Laury. I choć na widok detektywa Monka dostaję gęsiej skórki (bynajmniej nie z podniecenia!), to Monka w spódnicy pokochałam szczerą i bezwarunkową miłością.

 
Uwielbiam również zagraniczną muzykę. Jednak zroumienie tekstu takich piosenek nie jest wcale łatwym zadaniem, zwłaszcza w przypadku utworów francuskich, które często są bardzo poetyckie. Mimo wszystko jednak słucham i doceniam. Polecam obecnie bardzo popularną Indila'e, a także Stromae, Zaz czy Bebe należącą już do hiszpańskojęzycznego światka.



Jeszcze nawet nie umiem się w innym języku przywitać!

Ale jeśli chcesz umieć, po prostu zacznij się uczyć. Osobiście uważam, że indywidualne lekcje z korepetytorem przynoszą najlepsze rezultaty, jednak można również uczyć się samemu w domu. I w tym miejscu polecam kolejną stronę, mianowicie livemocha.com  gdzie można korzystać z kursów na różnych poziomach, nie wszystkie jednak są darmowe. Ale może warto zainwestować, jeśli właśnie taki sposób nauki odpowiada Ci najbardziej?


Prawdziwe bogactwo!

Tak czy siak, doceniane czy nie, pięknie brzmiące czy trochę mniej, wszystkie języki są fascynujące. Chciałabym znać je wszystkie, jednak na obecnym etapie zadowolę się wiedzą już posiadaną. Będę pielęgnować ją i dbać, aby nawet jedna moneta z tego bogactwa mi się nie zagubiła. A jak jest z Waszymi językami?

8 komentarzy:

  1. Też uważam, że nie warto rezygnować z nauki lub udoskonalania znajomości języków obcych. Francuski i hiszpański to jednak dość niszowe języki (zwłaszcza francuski), więc zazdroszczę ich znajomości :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie no ten interpals to jest akurat tragiczny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego tragiczny? Jeśli znasz inne, lepsze strony tego typu, bardzo chętnie również je poznam ;)

      Usuń
  3. Ja nie mogę pojąć niemieckiego i angielskiego. A co dopiero francuski ! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. mój słomiany zapał nie pozwala mi nauczyć się angielskiego na takim poziomie, żebym nie wstydziła się odezwać :P

    wstyd mi z tego powodu i bardzo zazdroszczę ci twoich umiejętności :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy portal , nie znałam go ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne linki podałaś, aż mam ochotę przypomnieć sobie hiszpański :D

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie jest tak, że mimo nauki od wielu, wielu lat ciężko jest mi komunikować się w tym języku... chyba najlepszym sposobem na pokonanie tej bariery jest wyjazd za granicę! ale na razie u mnie się na to nie zanosi :( obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawienie śladu po sobie. Z przyjemnością czytam każdą z Waszych opinii. Jestem szczerze zainteresowana tym co macie do powiedzenia i z równie szczerym zainteresowaniem odwiedzam blogi osób, które znalazły coś ciekawego u mnie. Zapraszam ponownie :)